Semestern 2024 med vänner

Årets semester bestod av ett 2 dagars besök på Skara Sommarland med övernattning i 1 natt i en stuga på campingen. Med på resan var Andréas, Monica, Eila och Ellinore, Elias var hemma och jobbade och passade vår lägenhet och våra djur, katten Musse och grodan Bengt.

Vi åkte hemifrån Skultuna 24 juli kl. 08 och var hemma igen 26 juli kl. 20 ca, en resa på närmare 100 mil totalt i bil.

Med på resan var även våra underbara vänner Pärtan, Thez, och deras 3 barn WEM =) . Med på resan var även Andréas barndomsvän(granne) och gamla klasskompis från högstadiet (8:an & 9:an) Micke. Pär och Thez familj åkte i en bil och vår familj åkte med Micke i hans bil.

Första dagen på Skara bestod av åkning av karuseller i alla dess slag, vi trotsade regnet under dagen och på kvällen åt vi en gemensam middag vid vår stuga. Dag 2 så satsade vi på badet, men det varade inte så länge, eftersom det var så kallt vatten i poolerna. Mot eftermiddagen satte vi kosan mot nästa resmål, Ullared och Gekås. Väl framme så han vi in en snabbis i det gula varuhuset innan vi äntrade hotellet och checkade in.

Vi hade 1 rum tillsammans med Micke, medans Pär och Thez familj hade ett rum. På morgonen åt vi en efterlängtad och smarrig hotell frukost innan vi checkade ut och begav oss in i det stora gula varuhuset. Där inne gick vi i timmar, vi provade även en av restaurangerna som påminner om IKEAs koncept. Vi såg även Ola-Conny, känd från Ullared på Kanal 5.

Mot eftermiddagen styrde vi kosan hem mot Skultuna, och väl hemma så packades det upp allt vi haft med oss, samt det vi handlade på Gekås.

En riktigt underbar och välbehövlig semester för oss allihopa och vi har haft det jätte trevligt.
Stort tack alla inblandade <3

Här under är lite bilder från resan, av respekt så är det bara bilder på vår familj.

Foto: Andréas Sandberg - 021media.nu / 021media.se

— Andréas "Bubben" Sandberg
Instagram

021media_logotype_2015Samtliga bilder i denna blogg tillhör familjen Sandberg och 021media.se / 021media.nu om inget annat anges. Vänliga hälsningar Andréas "Bubben" Sandberg - 27 juli, 2024 021media.nu

Du kanske också vill läsa

Postat av Andréas "Bubben" Sandberg @ 2024-07-27 15:43:32
En stad - Två Färger - En Stolthet,
Mesta Mästarna med 39 SM-Finaler och 22 SM-Guld
Västerås SK - Primores Victorum 100% Kärlek

021media_logotype_2015Samtliga bilder i denna blogg tillhör familjen Sandberg och 021media.se / 021media.nu om inget annat anges. Vänliga hälsningar Andréas "Bubben" Sandberg 021media_nu